Wycieczka do Kazimierza Dolnego i Magicznych Ogrodów - Zespół Szkół im. Rodziny Wyleżyńskich w Wielgolesie

Przejdź do treści

Menu główne:

Wycieczka do Kazimierza Dolnego i Magicznych Ogrodów

WYCIECZKA DO KAZIMIERZA DOLNEGO I MAGICZNYCH OGRODÓW
   W piątek 26 maja 2017 r. uczniowie klas  I a i II wyruszyli na długo oczekiwaną   wycieczkę do Kazimierza Dolnego i okolic. Opiekunami były wychowawczynie  p. Jadwiga Sikora i p. Lidia Konopacka oraz mamy p. Ewa Sędek i p. Agnieszka Michalik. Wycieczka rozpoczęła się zbiórką w  szkole, gdzie czekała już  nasza pani przewodnik Renata Płotczyk. Podróż przebiegała sprawnie. Dzieci śmiały się, rozmawiały, panowała bardzo miła atmosfera. Nie zapomniały również o święcie naszych mam i zaśpiewały piosenkę Majki Jeżowskiej „A ja lubię moją mamę’’. Po upływie 2 godzin dotarliśmy do celu. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie zabytków w Kazimierzu Dolnym. Udaliśmy się na Basztę, Zespół  Zamkowy oraz Górę Trzech Krzyży.  Byliśmy oczarowani przepięknymi widokami, zrobiliśmy wiele zdjęć. Na rynku pani Renata opowiedziała ciekawe legendy związane z zabytkowymi kamienicami. Tutaj kupiliśmy sobie „kazimierskie koguty” i inne pamiątki. Następnie  udaliśmy się na statek, by obyć rejs flotą rzeczną po Wiśle. Mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy oraz karmić stada mew. Gdy dopłynęliśmy do przystani,  czekała  już ciuchcia, która zawiozła nas do ruin zamku w Janowcu. Tam w jednej z zamkowych komnat odbyły sie warsztaty „heraldyczne abecadło" - dzieci poznały historię herbu, a potem tworzyły własne herby. Usłyszały „mroczną” legendę o  „Czarnej Damie ”, czyli Helenie Lubomirskiej.  Ostatnim i najbardziej oczekiwanym przez uczniów punktem programu były Magiczne Ogrody. Dzieci zostały podzielone na grupy i udały się na edukacyjne zajęcia terenowe. Czarodziejskie miejsce urzekło nas tajemniczością, obecnością niezwykłych istot i różnorodnością barw. Stałymi mieszkańcami Magicznych Ogrodów okazały się  olbrzymie gąsienice, smoki, skrzaty, Bulwiaki, magiczne ptaki, psotne Mordole i strażnicy ogrodu Krasnoludy. Wiele emocji wzbudziło Marchewkowe Pole,  na którym rosną marchewki większe od ludzi oraz Mroczysko- strefa, w której trzeba było zmierzyć się z własnym strachem. Po wędrówce przez bajeczne krainy udaliśmy sie na plac zabaw. Mile spędzony czas szybko dobiegł końca i trzeba było wrócić do rzeczywistości. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. To była dla wszystkich wspaniała przygoda.     <<<