Wycieczka klas trzecich w Góry Świętokrzyskie - Zespół Szkół im. Rodziny Wyleżyńskich w Wielgolesie

Przejdź do treści

Menu główne:

Wycieczka klas trzecich w Góry Świętokrzyskie

WYCIECZKA KLAS TRZECICH W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

Podróże kształcą. To powiedzenie wszyscy bardzo dobrze znają. O jego prawdziwości przekonało się również 25 uczniów klas III szkoły podstawowej. W dniach 14-15 czerwca pod opieką
p. L. Konopackiej, p. J. Sikory oraz rodziców: p. H. Młoduchowskiej, p. M. Wielgo, p. H .Luśni i
p. K. Chrustowskiej wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Podczas całej wyprawy towarzyszyła nam pani przewodnik Renata Płotczyk. Wyjechaliśmy o godz.7.30 i po czterech  godzinach dotarliśmy na miejsce. W Kielcach, spacerując uliczkami, poznaliśmy legendę powstania i tajemniczy związek miasta z dzikiem, zwiedziliśmy rezerwat przyrody Kadzielnia (największe skupisko grot i jaskiń), Pałac Biskupów Krakowskich z ogrodem  w stylu włoskim. Wspaniałą lekcję przyrody przeżyliśmy w jaskini Raj. Na wszystkich ogromne wrażenie wywarły liczące setki tysięcy lat skały. Przepiękne nacieki, stalaktyty, stalagmity, kolumny pobudzały naszą wyobraźnię. Niektórzy dostrzegli mieszkańców tego miejsca - pająki, a na wybrańców spadły "kropelki szczęścia”. Następnie w ruinach zamku w Chęcinach wysłuchaliśmy historii tego miejsca przedstawionej przez przewodnika, przymierzaliśmy rycerskie przyłbice, strzelaliśmy z łuku, na baszcie próbowaliśmy spotkać Białą Damę. Około godziny 20.00 dotarliśmy do hotelu „Paradisco”, gdzie po zakwaterowaniu się zjedliśmy obiadokolację. Około godziny 22.00 w pięknej sali słuchaliśmy świętokrzyskich legend czytanych przez czarownicę, które przecież swoje sabaty odbywają na niedaleko leżącej  Łysej Górze .
    Drugiego dnia naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi. Razem z panią przewodnik weszliśmy na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Drogą pątników zmierzających do relikwii Drzewa Krzyża Świętego dotarliśmy na szczyt Góry Świętego Krzyża. W klasztorze, który powstał na początku XI wieku, zwiedziliśmy Muzeum Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Drzewa Krzyża Świętego. Obejrzeliśmy też wystawy Muzeum Przyrodniczo - Leśnego Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Następnie odbyliśmy krótki spacer po gołoborzach, podziwiając wspaniałe widoki Łysogór. Z klasztoru udaliśmy się w drogę powrotną. Do domu wracaliśmy w dobrych humorach, zadowoleni, zwłaszcza, że w Puławach czekała nas jeszcze wizyta w McDonaldzie. Żałujemy, że czas tak szybko mija i wycieczka już się skończyła. Pomimo napiętego programu zregenerowaliśmy siły i fantastycznie odpoczęliśmy od zajęć szkolnych. Był to dla nas czas zabawy, ale i nauki. W czasie wędrówki obejrzeliśmy wiele wspaniałych i ciekawych miejsc, które są elementem dziedzictwa kulturowego i historycznego naszego kraju oraz podziwialiśmy piękno polskiej przyrody.